Skip to navigation | Skip to content

Mine data

Profiler

Spørgsmål

Artikler

Adresseliste

Statistik

Besøgende pr. dag
Antal profiler 4043
Online profiler 0
Online gæster 312
Åbne spørgsmål 604
Besvarede spørgsmål 2978

Almanak

Sun, 24. March 2019

Solen i dag

Solopgang:07:00
Solnedgang:19:31

Månen lige nu

Full Moon
Panda-freak
2 Mar 2019 23:41 
REKLAMER REKLAMER REKLAMER ØV ØV ØV - 60 points

Jeg må indrømme, der bliver længere og længere imellem mine besøg på Netspirit, for der er da stort set ikke andet end REKLAMER fra (efter min opfattelse) ikke-spirituelle områder.....

Selv profil-navnene er reklamer....
og artiklerne.....
og adresselisten....

Tja selv reklamen om Herberts Netshop er en reklame....bare ikke til Herberts netshop, men et eller andet tysk-halløjsa.

Jeg kan godt forstå Herbert måske ikke har tid og overskud til at redigere denne side her - men kunne det ikke tænkes, at der var en eller anden web-nørd, der kunne hjælpe ham med dette???

OG TIL JER KLAPHATTE, DER PLASTRER SIDEN TIL MED JERES REKLAMER:
VI SKAL NOK HUSKE JER, MEN DET BLIVER BESTEMT FOR AT GÅ I EN STOR BUE UDENOM JERES FIRMAER,
FOR AGGRESIVE OG HENSYNSLØSE REKLAMER HAR EN MODSAT EFFEKT - SÅDAN ER DET BARE
- VI KAN JO OGSÅ KALDE DET FOR KARMA, BARE FOR AT FÅ EN SMULE SPIRITUALITET BLANDET IND I OPSLAGET HER ;-) KARMA SKAL NOK RAMME JER LIGE I MÅSEN....FØR ELLER SIDEN :-)

Det her forum var engang (for ikke så længe siden) en skøn, skøn legeplads for spirituelle mennesker - hvordan får vi gen-erobret "vores" side ????
Prometheus
4 Mar 2019 15:17 
" hvordan får vi gen-erobret "vores" side ????"

De gode geners tid lader sig nok ikke sådan generobre. Hvis ejeren af siden (Herbert) er ligegyldig med en del tings tilstand, så er der vist ikke så meget vi kan gøre ved det, så er siden ikke længere "vores", men bliver frit tilgængelig for gratis til plastrings udnyttelse i reklameøjemed.
Det må stå dårligt til for visse firmaer der ser sig nødsaget til at tiltuske/snyde sig til u tilladt gratis adgang på andres sider for at reklamere for deres egen "egnethed" og en sådan handling leder uvægerligt tanken hen på; at egnetheden kan være temmelig mangelfuld og jeg forstår ikke den udprægede mangel på seriøsitet der driver dem til at handle sådan – selv i reklameøjemed!
Nu kan det jo tænkes, at udenforstående af en eller anden grund har ”moret” sig med at ligge denne bølge af utilstedelig reklame ind? Er det tilfældet, er jeg temmelig sikker på at seriøse firmaer frabeder sig en sådan procedure.

Godt indlæg Panda! Jeg forstår ikke den manglende tilslutning til din tråd, men ligegyldighed har det vist ind imellem med at smitte.
Panda-freak
4 Mar 2019 16:30 

Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvordan de kan få sig selv til at mase deres såkaldte firmaer ind på andres sider - sider som der betales for - hvorfor i alverden skal de være gratis reklameplads - ovenikøbet for firmaer som er totalt udenfor sidens områder.

Man skulle da næsten tro, de gerne vil køre deres eget firma i sænk....for det giver da kun NEGATIV reklame.....

Med hensyn til den manglende respons på opslaget, så tror jeg det skyldes at de tidligere Netspirittere har forladt skuden - Førhen var jeg selv inde og tjekke siden op til flere gange dagligt - nu kan der gå dage eller uger imellem mine besøg på siden....
Turtle
4 Mar 2019 17:59 
Men men, kan det ikke også handle om fokus?

Jeg må indrømme at jeg selvfølgeligt har set de reklamer under adresselisten, udover det har jeg adblocker på og ellers kigger jeg mere efter om der er kommet noget interessant uden debatten eller spørgsmålene. Er måske bare ligeglad med at folk reklamere for diverse.

Jeg er selvfølgeligt stadigt rimeligt ny, men det er jo mest spørgsmål folk stiller og håber at få svar. Ingen snak eller diskussioner om spændende emner. Så siden er vel også hvad vi gør den til?

Hvis vi snakker om spændende emner, glemmer man vel det andet? Siden er jo "færdig" og Herbert har vel meget at se til i Spanien eller hvor det var. Det er jo bare en hjemmeside, hvor vi der bruger den, kan gøre den spændende ved at snakke sammen?

Panda-freak
4 Mar 2019 19:07 
TJA det er nok delvis også fordi jeg er ret "gammel" herinde ;-)
jeg har været med herinde siden 2007 og da var der virkelig gang i de gode diskussioner
- og det havde der også været før jeg blev medlem......
jeg ved egentlig ikke hvor længe siden har eksisteret,

Og hvor har vi dog diskuteret mange spændende emner - "bølgerne" er sommetider gået temmeligt højt, for vi var ikke altid lige enige ;-)
Vi fik endda lavet en julekalender et år - i hyggeligt fællesskab, hvor vi skiftedes til at digte på historien - NØJ hvor vi hyggede :-)

Religioner, musik, sorger og glæder, råd og vejledninger, fis og ballade, drømme, osv osv - masser af spirituelle emner er blevet diskuteret - men den hygge er nok fortid på siden her
- MEN derfor synes jeg alligevel ikke det er særlig pænt gjort af de der nasse-firmaer at de plastrer deres skidt på siden - Bare sådan noget som ARTIKLER - før var det sådan små artikler, man kunne reflektere lidt over - nu er det bare Køb det her hos mig.......

Jeg har valgt ikke at bruge adblocker, for de reklamer, der trods alt er MED TIL at støtte siden økonomisk (når vi klikker på dem) vil jeg blive ved med at klikke på engang imellem, så der falder et par håndører af til sidens ejer.
Det er sådan set nogle fair reklamer FOR DE BETALER JO FOR REKLAMEPLADSEN ;-)
Og de er ikke "listet ind" som værende noget andet end reklamer ;-)
Prometheus
4 Mar 2019 19:22 
Turtle du skriver.
"Er måske bare ligeglad med at folk reklamere for diverse."
Men du skriver altså også.
"udover det har jeg adblocker på"

Så hvor ligeglad er du egentlig?
Selv er jeg ikke ligeglad med at nogle "lusker" sig til at bryde etiketten og de regler der er for opsætning af reklamer.
Når nogle bryder reglerne og uden tilladelse og som gratister reklamerer for diverse under artikler, synes jeg ikke bunden er nået; jeg synes ganske enkelt, at bunden er fræset op!
Og adblocker kobler jo ikke disse "artikler" fra; hvilket jo netop kan være hensigten! Tilmed helt gratis - tror de måske, men der er jo lige det der med karma, som Panda var inde på.
fnug
13 Mar 2019 23:01 
REKLAMER REKLAMER tja de er over alt nogle prøver at få dem gratis andre må betale men undgå dem gør vi nu nok ikke helt, de er alle steder på telefoner midt i en god film og har fundet vej til steder som her, men i det mindste hænger de ikke i trådene som i gamle dage men holder sig pænt ude på et sidespor.

Så er det virkelig så slemt så det behøver at diskuteres, der findes da sikkert andre emner der mere spirituelle end REKLAMER ;)

Men som der skrives et spørgsmål et svar og så er den potte ude, måske er tiden løbet fra de her lange og af og til sjove samtaler der kunne give en hel del viden ved at man spurgte ind til det der blev svaret, så de kræver jo nok at nye bruger og gæste bruger ikke bare æder råt hvad der bliver svaret men tænker lidt over hvad der blev svaret, nå men et forum bruges som man selv syntes og her er da en del læsestof hvor man kan søge den viden man har brug for hvis ikke man syntes om det svar man får hverdagen er jo travl for os mennesker vi skal nå en masse så vi tænker måske ikke altid over vi har et spørgsmål som andre har været så venlig at svare på.

PYT alting er nok som det skal være selv ÆØÅ
Peter. (Guest)
14 Mar 2019 03:25
Ja der er jo reklamer alle vegne, og dem der reklamerer med at eksempelvis et halvt pund lurpak er på tilbud til en tier i den eller den supermarkedskæde, kan da strække økonomien, men det er jo ikke det der foregår her lige pt. De reklamestunt der har stået på her et stykke tid, er af en noget anden kaliber; de stinker af selvpromovering!
Og siden hvornår er det at skrive artikler gået hen og blevet et sidespor? Hvis det nu er reglen, at artikel afsnittet gradueres til et sidespor hvor man ganske uforpligtende kan smide sine selviske reklamer, går det så ikke i en gal og temmelig uspirituel retning?
Skal vi virkelig bare sige PYT!
Prometheus
14 Mar 2019 03:35 
Indlægget her ovenover er mit. Min profil røg ud af systemet inden jeg nåede at besvare spørgsmålet.

"holder sig pænt ude på et sidespor." Jeg vil nu ikke kalde det der for pænt!
fnug
14 Mar 2019 08:11 
;) et forum i forandring -ja det mener jeg, og det jeg mener med sidespor er at REKLAMER ikke får spørgsmål og svar til at gå amok -hvor man kunne lede efter sit svar langt nede i tråden.
Så jov det er da venligt af dem, og i forhold til artikler tja hvor meget blev denne del brugt før REKLAMERNE fandt vej ;) jo der sker mange sjove ting man er nød til at sige pyt til så længe et forum er under forandring og de nye bruger ikke har sat deres regler
Prometheus
14 Mar 2019 19:56 
Hvad mener du med at nye brugere ikke har sat deres regler??
Hvis du mener, at de ikke har udtrykt deres mening udover deres reklameindslag under artikler, er jeg enig for det eneste formål med at oprette profil er jo tilsyneladende at reklamere for egen "egnethed" under artikler. derudover deltager de jo ikke.

Jeg forstår ikke dit syn på venlighed fnug? Jeg forstår venlighed som deltagende og/eller opmærksom respekt for andre der rækker langt ud over det at "smide" om sig med reklamer vedrørende egen"fortræffelighed". Bildte mig engang ind; at netspirit udover gode spirituelle sider også var et livligt levende debatforum, men alt har jo en ende og tidens trend er måske at være udeltagende udover det der kan strække sig til reklame. Sikke mange sjove ting! Ironi kan være brugt.

Jeg synes da artikel delen har været rimelig brugt før disse reklameindlæg, men om Herbert også mener; PYT og lader det blive ved det, må blive hans sag; det er jo hans side og afgørelse. Der er jo stadig godt læsestof gennem det store arbejde og den energi Herbert har lagt her på netspirit, men debatterne kører trægt og har gjort det længe og jeg melder mig muligvis også under proselytternes rækker og siger PYT! både til de træge debatter og de reklamerende artikler. og afholder mig fra begge dele.

PYT! lad det da bare gå på "bedste" beskub. Bliver Netspirit solgt består reklamernes stanglakrids sikkert på trods af åndens afmatning.

Panda-freak
15 Mar 2019 03:59 

UPS jeg havde ikke set jeres kommentarer for de sidste par dage, kære P og f - man får åbenbart ikke en bette mail om at der er nogen, der har skrevet i ens opslag, mere.
Og ja jeg er altså ikke inde på Netspirit hver dag.......ligesom i gamle dage ....

Nå men det ser da ud til at der sker noget redigeringer med siden, så alt bliver jo nok snart OK :-) Håbet er jo lysegrønt....lige som foråret der venter lige om hjørnet ;-)
Terapists
23 Mar 2019 12:50 
Jeg forstår ikke rigtig problemet. Jeg tjekkede lige en "artikel" - http://netspirit.dk/new/articles/view_article.php?id=483 - som bare er en std annonce. Det er i al fald ikke en artikel og jeg kan faktisk ikke finde nogen skriv der kan tillade at kalde sig "artikel".

Det må være ejeren (Herbert?) der tilladet dette, ellers ville han sætte nogen til at moderere indholdet.

Så slap af og nyd stedet inden dets undergang ;)

Tidligere spørgsmål Kategori Svar  Point  Indlæg  Dato 
Oprydning på sitet Generelt / Fri debat 15 0 23 Mar 2019 12:32
Giv en hjælpende hånd! Generelt / Fri debat 15 1 22 Mar 2019 14:38
OPDATERINGER PÅ VEJ Generelt / Fri debat 15 6 20 Mar 2019 13:48
VI ARBEJDER PÃ… EN LOSNING Generelt / Fri debat 15 12 15 Mar 2019 08:25
REKLAMER REKLAMER REKLAMER ØV ... Generelt / Fri debat 60 12 2 Mar 2019 23:41
Fodvorte Generelt / Fri debat 0 1 18 Feb 2019 07:56
En drøm om flirt med en kolleg... Generelt / Fri debat 0 1 9 Feb 2019 10:58
Lykkelig Generelt / Fri debat 0 6 5 Feb 2019 09:59
Er der drømmesymboler i følgen... Generelt / Fri debat 0 0 3 Feb 2019 18:06
At falde i søvn er en udfordri... Generelt / Fri debat 0 1 18 Jan 2019 00:08
GLÆDELIG JUL TIL ALLE HERINDE ... Generelt / Fri debat 15 2 24 Dec 2018 13:07
Lys forude Generelt / Fri debat 0 1 14 Dec 2018 07:25
Ægtemanden flytter Generelt / Fri debat 0 1 11 Dec 2018 15:12
Antal Generelt / Fri debat 0 0 9 Dec 2018 16:40
Lær zoneterapi gratis Generelt / Fri debat 15 0 8 Dec 2018 19:12
Weekend! Generelt / Fri debat 0 1 30 Nov 2018 14:15
æteriske olier Generelt / Fri debat 0 8 21 Nov 2018 23:14
Præstinders arbejde og udvælge... Generelt / Fri debat 0 3 21 Nov 2018 10:54
Drømme Generelt / Fri debat 0 2 13 Nov 2018 16:14
At træde op Generelt / Fri debat 0 2 12 Nov 2018 08:45

1-20 af 2129 : [ 1 ] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107