Skip to navigation | Skip to content

Mine data

Profiler

Spørgsmål

Artikler

Adresseliste

Statistik

Besøgende pr. dag
Antal profiler 3964
Online profiler 0
Online gæster 422
Åbne spørgsmål 597
Besvarede spørgsmål 2958

Almanak

Tue, 16. October 2018

Solen i dag

Solopgang:07:42
Solnedgang:18:08

Månen lige nu

Full Moon
Majivinter
20 Sep 2018 12:46 
Hvordan bliver man spirituel? - 15 points
Det lyder fjollet at spørge på denne måde, det kan jeg godt høre, men det er også kun en overskrift.:)

Hvad jeg mener er; It´s a jungle out there!
Når jeg nu ønsker at tage hul på denne del af livet, hvordan finder jeg så frem i denne jungle?

Og lad mig sige det med det samme. Jeg har ikke 1000-vis af kroner at bruge på det. Men principielt tænker jeg også først og fremmest på den spirituelle dimension som et mind-set, man kan interessere sig for og prøve at udvikle sig hen imod. En interesse man kan dele med andre.
Findes der fællesskaber for mennesker, som ønsker at være sammen med andre om denne interesse, vel at mærke uden at det koster en masse? Nogle vil sikkert sige, det blot er et spørgsmål om at prioritere. men sådan er virkeligheden altså ikke for alle spirituelt interesserede. Og burde spirituelle fællesskaber ikke også være gratis, hvis de er spirituelle?

Nå. nu kom det til at lyde som om, jeg vil diskutere prisen på åndelig vejledning. Det er ikke det jeg vil. I virkeligheden synes jeg, det er fint, at nogle har mulighed for at købe sig til personlig udvikling og at andre således kan gøre det til deres levevej. Men jeg vil blive vældig glad for et par gode råd angående det, at finde en fornuftig vej gennem den spirituelle jungle. :)

Venlig hilsen Maj
Eli (Guest)
24 Sep 2018 01:43
Hej Maj

En måde at starte sin spiritualitet på, er at blive bevidst om sine tanker og sine handlinger; om hvem disse på længere sigt gavner. At dæmpe egoet er nummer et, og at slippe sin tilknytning til ting. Herved slipper man for mange forstyrrende følelser.
At blive obs på synkrone hændelser er også noget der fører til vågenhed, og livet bliver pludselig meget spændende, fordi man opdager at man aldrig før har set rigtig, men nu
ikke længere går i halvsøvne.
Læs evt. " Selvets virkelighed " af Jes Bertelsen.

Hej fra Janna

Maj (Guest)
24 Sep 2018 18:07
Hej Janna.
Tak fordi du gav dig tid til at besvare mit indlæg. Det er jeg glad for.

En god anbefaling af literatur kan jeg sagtens bruge. Jeg aner fx ikke hvad synkrone hændelser er (går ud fra det er nogle der finder sted samtidig) men hvad deres karakter er, og hvad jeg kan bruge dem til, ved jeg ikke. Jeghar aldrig tidligere hørt om det fænomen. Men det er jo spændende at blive klogere.
Artblive et bedre menneske er et stort projekt at gå rundt med helt alene. Sjovt nok oplever jeg ikke, selv om jeg har masser af venner og bekendte, at det generelt er noget der optager os mennesker. Jeg søger derfor derfor også nogle fællesskaber, for folk der synes sådan noget er vigtigt.

Hilsen Majbritt
Prometheus
28 Sep 2018 11:55 
Emnet; spiritualitet kommer let til at virke dilettantisk, når der forsøges at skabe forretning på den tillige med dyrkelse af gurufænomener.
Spiritualitet er de åbne sansers og sinds domæne som ingen kan købe sig til.
Man kan købe sig til andres oplevelser og erfaringer - men din! spiritualitet kommer til dig, når du åbner dig for den.

Tidligere spørgsmål Kategori Svar  Point  Indlæg  Dato 
Hvordan bliver man spirituel? Personlig udvikling 15 3 20 Sep 2018 12:46
Kahlil Gibran: Profeten Personlig udvikling 15 1 19 Feb 2016 13:51
fødsels rækkefølge/birth order... Personlig udvikling 30 0 28 Mar 2013 04:30
Hvilke citater giver mening fo... Personlig udvikling 15 46 18 Mar 2010 12:51
Spirit room Personlig udvikling 15 0 13 Jul 2009 12:13
hej Anja nielsen vedr dine tan... Personlig udvikling 15 115 12 Jul 2009 12:26
Klarhørelse? Personlig udvikling 200 2 5 Oct 2007 10:16
Jeg kan ikke falde til ro/slap... Personlig udvikling 60 6 3 Jul 2007 02:12

1-8 af 8 : [ 1 ]