Skip to navigation | Skip to content

Mine data

Profiler

Spørgsmål

Artikler

Adresseliste

Statistik

Besøgende pr. dag
Antal profiler 3968
Online profiler 0
Online gæster 400
Åbne spørgsmål 597
Besvarede spørgsmål 2958

Almanak

Mon, 22. October 2018

Solen i dag

Solopgang:07:53
Solnedgang:17:54

Månen lige nu

Full Moon
MariDian
16 Jul 2018 09:50 
Kan jeg nogensinde blive fri for dette væsen? - 15 points

Har nu i 4 måneder haft en slags fremmed ånd til at tage bo i min krop, og jeg kan h e l e  t i d e n mærke det. Under et forfærdeligt, alt for langt ophold på psykiatrisk hospital, hvor mit ego og håb for livet blev plyndret, smadret og grinet af, sad jeg afkræftet og ulykkelig uden evne for at lukke af for denne underverden og oplevede denne energiform dykke ind i min krop, mens jeg sad og sang med en guitar i favnen. Pludselig lød min stemme ikke som min egen, og det var ubehageligt overhovedet at ytre en lyd. Siden er jeg kommet til mig selv, oplever ikke uforklarligeder eller efter lægens sprog, psykotiske tendenser længere, men stemmens forvrængning og fornemmelsen af dette væsens tilstedevær i mig er stadig det samme. 

Hypnoterapi, bøn og faste på vand har ikke hjulpet. Det er den klammeste følelse, der er der konstant i ansigt, hals, nakke og stemme. Dette har ført til min totale isolation fra omverdenen og for første gang i mit 27-årige liv, et oprigtigt ønske om fuldbyrdet selvmord. 

Vi skaber selv vores virkelighed, jovist. Men jeg holder ikke meget længere til at høre en fremmeds klæbrige, mørke stemme ud af min mund, det er GRUFULDT. Ud over klamme drømme om incest, voldtægt og ydmygelse, har jeg også haft mareridt om dette væsen, der tager min stemme i brug - og der var ikke noget at gøre. Det er som låst fast. Jeg vågnede i koldsved, for det hjalp ikke at bede i drømmen, jeg fik at vide, det var for sent. Protestantiske præster har jeg ikke tiltro til kan hjælpe. 

Hypnose gør jeg ikke igen, det var det vildeste pengespild for mig. Shamaner har jeg talt med, men de lyder enten skeptiske om de kan hjælpe, eller rædselsslagne ved tanken om at røre ved min tilstand. Jeg har overvejet at tage på ayahuasca retreat, men føler mig for skrøbelig til så stor en mundfuld. Psykiatere og psykologer har intet gjort for min bedring andet end medicinering, og manglende evne til at diagnostisere noget som helst, iøvrigt. De 7 uger, jeg var indlagt, har jeg ingen anden behandling fået end at blive låst inde uden udgang (selv om jeg tiggede og bad om at blive indlagt i første omgang, altså var frivillig), beroligende oxapax og forskellige for mig giftige antipsykotisk lægemidler. Sidstnævnte har efterladt nogle rigtig grimme ar i min psyke.

Da det hele startede med, at jeg gennem min familie har været udsat for rigtig grov sort magi, spirituel tortur, det vil jeg hånden på hjertet kalde det, prøvede jeg nu at google - hvid magi, hekse - og landede her på sitet. ...Så inden jeg begiver mig ud på en afgørende sidste rejse på enkeltbillet, vil jeg række ud her i håb om nogen der kender nogen der ved noget, der måske kan hjælpe? Der er ikke meget, jeg ikke vil være med til at prøve og gennemgå, så længe det er på den lyse side.

Ønsker alle en god sommer,
Aller kærligst, 
Mari
Benny B (Guest)
16 Jul 2018 18:42

Pyha. Du har det ikke nemt.

Ved ikke rigtig hvordan vi kan hjælpe. Det er meget bredt formuleret dit spørgsmål. Tror at det skal være lidt mere specifikt før man kan byde ind med råd og vejledning.
Karin Vogel
16 Jul 2018 19:09 
Hold da op Mari, det lyder som en rædselsfuld fase, du lige nu er i. jeg er ikke psykiater eller behandler – og ved derfor ikke, hvor meget jeg kan bidrage med. Men ret ofte giver vores drømme os vejledning – og jeg har lidt erfaring med at tyde drømme. Så hvis du inden du sover i nat, beder om at få en drøm, der kan vise dig på rette kurs igen, og du skriver drømmen her i morgen, vil jeg gerne prøve at tyde den.

Når jeg læser dit skriv, får jeg et indtryk af, at du ikke føler noget virker. De fleste af de personer, der står rundt om dig, tror jeg gerne, vil hjælpe dig. Men det er dig, der har dit liv i dine hænder – ikke os andre. Måske oplever du noget, vi andre ikke er kendt med. Men det skal da ikke tage dit liv. Det er tid til at kæmpe og ikke til at være et offer for uhåndgribelige væsner. Vi skal prøve at finde ind til den styrke i dig, der hellere vil kæmpe end at give op.

Hilsen Karin
herbert
21 Jul 2018 09:57 

Ja helt enig. Drømme tydning kan være en rigtig god mulighed for at komme videre i forståelse af din situation.

Har du selv en ide om hvor løsningen ligger henne? Altså har du en ide om indenfor hvilket område der kan findes hjælp til netop dine udfordringer?
Inge Selmer (Guest)
21 Jul 2018 11:09
Kære Mari - kontakt Helle Nemborg, Sjælsro-skolen. Hun er en Meget dygtig healer og clairvoyant, jeg er overbevist om, at hun kan hjælpe dig. tlf. 28 56 00 66.

bedste hilsner fra Inge
MariDian
21 Jul 2018 11:09 
Tak for respons, alle tre.

Jeg har selv arbejdet med drømmetydning, men det rækker ikke langt som andet end bekræftelse af hvad jeg allerede ved om min situation/tilstand.

Til Herbert, - havde vi været i en anden tidsalder, havde jeg gået til en shaman, der kunne sit kram, men som nævnt, har de shamaner, jeg har kontaktet, ikke været i stand til at hamle op med min problematik, desværre. I vores samfund idag er der ikke mange, der arbejder i så dybe lag, så at sige. Har man sjælelige eller åndelige deciderede kriser, hvor noget er gået grueligt galt, er det svært at finde kompetent hjælp, hvis man ikke vil medicineres til ukendelighed. Fortæller jeg min historie i psykiatrien, bliver jeg indlagt på den lukkede, med stor sandsynlighed.

Hvem eller hvad kan pille dette uvæsen ud af min krop? En sand klarsynet, måske? Én der faktisk kan se hvad der foregår bag det fysiske slør? Jeg ved det ikke.

Tak igen og bedste ønsker,

M

MariDian
21 Jul 2018 11:12 
- Tak, Inge! Det vil jeg gøre!
Prometheus
30 Jul 2018 16:01 
Gæsten; Inge Selmer, nævner Helle Nemborg.
Jeg var inde på Helle Nemborgs facebook og fandt dette af; Alan Watts. Efter hvad jeg konstaterer, tilslutter Helle Nemborg sig denne tekst, det gør jeg bestemt også.

” Enhver, der fortæller dig, at han har en eller anden måde at lede dig til åndelig oplysning er som en, der vælger af din lomme og sælger dig dit eget ur.”

Offer for manipulation.
En løgnedetektor vil vise du taler sandt, fordi du er overbevist om, at du gør det selv om din overbevisning bygger på en løgn.
Jeg har før beskrevet placeboens helbredende eller ødelæggende virkning, som jeg anser for realitet.
Overbevisningen om et produkts helbredende virkning udløser nogle helbredende stoffer i hjernen få medicinale produkter kan hamle op med, så placebo kan være guld værd for helbredet, hvilket lægevidenskaben efterhånden er blevet obs. På og kan benytte med rigtig positiv resultat. Kroppen/hjernen skal have et skub i positiv retning, så er vores organisme bedre restitueret til at helbrede sig selv – men kan vi så ikke også skubbes i negativ retning? Jo det mener jeg så afgjort, at vi kan!

Du skriver;
”Da det hele startede med, at jeg gennem min familie har været udsat for rigtig grov sort magi, spirituel tortur, det vil jeg hånden på hjertet kalde det, prøvede jeg nu at google - hvid magi, hekse - og landede her på sitet. ...Så inden jeg begiver mig ud på en afgørende sidste rejse på enkeltbillet,”

Hvad er så magi? Magi er manipulation i positiv (hvid) eller negativ (sort) retning og du ser afgjort ud til at være manipuleret i en meget uheldig retning der endog i dine drømme, fortæller dig; at det er for sent hvilket er påvirkningen af dit sind med den manipulerende sorte løgn du har været udsat for.

Det er altid os mennesker der sætter ansigt og endog navn på dæmonbegreberne og ubevidst giver dem magt og energi via vores erhvervede negativitet fra omgivelserne.
Dæmoner er intet! De er begreber uden egen selvstændighed men vi fodrer begrebet via løgne, løse rygter, misundelse og rænkespil.
Et skyggespil; et narreværk vi gennem manipulation giver så megen magt, at det ender med at ”vokse os over hovedet” og skade vores selvstændighed så meget, at den rent psykisk bliver stjålet fra os, men der skal virkelig meget løgn på løgn til, før vi ikke kan vinde vores selvstændighed tilbage.

Nogle påstår, at vi med tiden bliver mere humant klogere – jeg håber inderligt, at denne påstand virkelig bliver reel; sådan at vi sammen; i næstekærlighedens navn løfter hinanden op i lyset. Desværre ser det ud til at vores stadige tåbelighed medfører; at det har lange udsigter for i egoisme slås vi tåbelig nok kun for os selv og navngiver fiktive dæmoner og tillægger dem handling og skyld; grundet vores egen temmelig lemfældige karakter.

MariDian
30 Jul 2018 17:15 
Kære Prometheus

Tusind tak for dit input.
Jeg er helt med hvad du taler om, omend jeg gerne vil spørge ind til to ting:

Hvad ville du gøre, hvis du en dag oplevede en susen, gåsehud, krampe om halsen og pludselig en helt anden stemme komme ud, når du talte? Du rømmer dig, strækker dig, synker, men lige lidt hjælper det, du lyder stadig som en mærkelig, fremmed personlighed, du ikke kan holde ud at høre på.

- Og ville du da ikke søge svar og hjælp til at få det bedre i såfald? Så helt oprigtigt, hvordan er det egoistisk af mig at skrive dette her? (siden du nævner "(...) i egoisme slås vi tåbelig nok kun for os selv og navngiver fiktive dæmoner og tillægger dem handling og skyld") - Okay! Men hvad skal jeg dog kalde det? Hvad må jeg beskrive det som? Hvad ellers er denne hændelse?
For at løfte og hjælpe andre op i lyset, må man da lige være nogenlunde okay selv. Eller hvad?

Jeg er helt med på, det meget muligt og sandsynligvis er skabt af min egen (under-)bevidsthed, men faktum er stadig, at jeg ikke kan ændre på det blot med viljens kraft eller de andre nævnte metoder. Jeg er ret ligeglad med, om det er mig selv eller en ydre dæmon, væsen fra den hinsides verden eller hvad end der findes, vi er blinde for (nogle af os i hvert fald), eller mit eget sind. Jeg vil bare gerne være og lyde som mig selv igen og ikke konstant føle disse trækninger og kramper i brystet, omkring nakke, hals og ansigt og hvæsen i mit åndedræt.

Derudover vil jeg rigtig gerne spørge, hvad du kan eller vil foreslå? For jeg ser mest kritik i din tekst. Som jeg også nævnte, er der ikke meget, jeg ikke vil prøve.

Venlige hilsener,
Mari
Prometheus
30 Jul 2018 22:04 
Jo kære MariDian.

Der er kritik i min tekst, dog er den ikke rettet mod dig personligt men mod den kynisme eller egoisme vi alle kan blive en del af, eller endog tager del i, hvis vi ikke passer på. Empati er ofte en mangelvare i den lukrative verden.

Jeg nævnte placeboen hvilket dog ikke er ensbetydende med, at den kan helbrede en galoperende kræft, for så misbruger vi en kompetence vi ikke kan stå inde for, men på trods af det har såkaldte healere lukreret på påstanden om at besidde helbredende kraft udover den de i realiteten ejer eller har adgang til. Fup og svindel forefindes desværre i disse kredse og sammenkoblet med ren faktuel uvidenhed og u underbyggede hypoteser, kan det være vanskeligt at finde vej i dette sammensurium.

Det er ikke min hensigt at miskreditere det alternative generaliserende - jeg pointerer blot at plattenslageri for egen vindings skyld udviser en udpræget kynisme overfor den der som sidste udvej f eks. betaler for en rejse til Filippinerne hvor mirakel healere "tilsyneladende" borer sine hænder ind i den syges krop og på magisk vis fremdrager kødelige dårligdomme, der dog viser sig at være eksempelvis kyllingelever eller hjerter ved nærmere undersøgelse. Mirakler går ikke mod naturen, kun imod hvad der af naturen er os bekendt; siger et gl. kinesisk ordsprog, men der er bare det, at der er tale om svindel og ikke mirakler.

Medicinalindustrien har desværre ofte vist sig ikke at være et hak bedre alle de gange de har sendt produkter på markedet der ikke var ordentlig gennemprøvet. Eksempelvis thalidomidbørnene.

Men nu må jeg hellere prøve at besvare dine spørgsmål. Hvad ville jeg gøre hvis jeg gennemlevede det du går igennem nu? Susen gåsehud og halskramper? Først ville jeg nok tænke på indre spændinger grundet angst; nervøsitet eller muskelspændinger grundet forkert træning af en eller anden art; sindet har dybder vi kun overfladisk kender - de fleste af os. Jeg ville sikkert søge læge, hvad du sikkert også har gjort, men jeg er ikke dig, og hvad du evt. kan se og hvad jeg er blind for, kan jeg ikke vide.

Har andre bemærket forandringer med din stemme? Det synes jeg er ret vigtigt at få klarlagt.

For at løfte og hjælpe andre op i lyset, må man da lige være nogenlunde okay selv. Eller hvad? Skriver du.
Ja det er så sandt! men overskud - eller det at være okay for at hjælpe andre, skal vi nok lade "andre" bedømme.

Jeg ved jo ikke om mit skriv, går ind og hjælper dig, men jeg vil meget gerne prøve om jeg kan mildne din situation og lidt har jo også ret. håber inderligt, du får det bedre.

I næstekærlighedens navn er du ikke alene!

Jeg spørger lige igen. Har andre bemærket forandringer med din stemme?

Vh.
MariDian
31 Jul 2018 09:09 
Hej igen, Prometheus.

Jeg kan forstå, du har en del på sinde omkring disse emner, men jeg har ikke interesse eller energi til at diskutere det i nogen filosofisk eller etisk vinkel af miljø, industri eller hvad har du. Jeg beder om hjælp og vejvisning i denne jungle, netop fordi jeg er klar over, der foregår rigeligt med tom luft for penge. Jeg er ikke idiot bare fordi jeg har oplevet noget, netop du vil klassificere som en objektiv løgn, jeg har bygget subjektiv sandhed på. Som sagt er jeg fuldstændig ligeglad med, hvor "fejlen" ligger - hos mig selv eller andetsteds, jeg vil bare gerne rette op på hvad jeg kan!

"(...)det at være okay for at hjælpe andre, skal vi nok lade "andre" bedømme." - Hold da fast. Så i stedet for at tjekke ind med mig selv, foreslår du at tjekke ind med andre, om jeg er okay? Egentlig mener jeg det ikke som et spørgsmål, men en afklaring om, at vi bare er fundamentalt uenige. Altså. Jeg venter ikke svar.

Ja, der er folk omkring mig, der har bemærket og kommenteret stemmen. At jeg knap har kunne tale nogle dage (der kom ikke andet end en hæs, mærkelig rumlen ud) er vel også nævneværdigt. At jeg har læst musik og vokalteknik og sunget fler-timeligt dagligt i flere år, finder jeg også relevant at nævne. Jeg kender min stemme rigtig godt, og det her er ikke bare spændinger. Havde det været det, var det for længst gået over med stræk, ro, massage, vokaløvelse og alt det andet, jeg har rodet med.

Jeg er interesseret i, hvis der er noget, jeg måske ikke kender til, der faktisk kan gøre en forskel for min krop og psyke. - Derfor mit oplæg her. Kald det egoistisk om du vil.
-Og det er fint, du har dit ståsted med dine meninger, dem har vi jo alle sammen ;) -Men det hjælper mig ikke med at finde ud af, hvad jeg kan gøre, for at ændre det. Det er det mest følsomme og skrøbelige emne i mit liv, og jeg vil værdsætte, hvis du vil udelade din "generelle kritik" af hvad end du synes, der fortjener den her. Jeg er 24/7 ked af det, ikke mere diskussion, please. Derimod, hvis du har bud på og erfaring med egentlige behandlere, metoder, bøger, - hvad ved jeg - så tager jeg imod med tak.

-Mari
Prometheus
31 Jul 2018 10:09 
Tak for din holdning Mari.

Du bedømmer, at vi er fundamentalt uenige og venter ikke svar. Fred være med det.
Jeg bedømmer dig bestemt ikke til at være idiot, men på det her felt er jeg det måske og vil derfor undlade at kommentere videre i din tråd.

Håber du finder noget du kan bruge, gerne ved andres hjælp end min, for jeg vælger at undlade at bringe oplysninger om behandlere, bøger - eller hvad ved jeg, for det vil være noget jeg "bare" videregiver udenfor min egen erfaring med emnet og dig.
Prometheus
31 Jul 2018 13:02 
jeg kender dog en del til besættelse.

Vrede begær impulskøb had forelskelse You name it. Din besættelse er tilsyneladende af en anden art?

Håber du får den hjælp du har behov for - også selv om du måske ikke ved hvad behovet reelt er.
PBP. (Guest)
1 Aug 2018 12:30
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/hvis-folk-føler-sig-besat-af-dæmoner-kommer-jeg-dem-i-møde

Tidligere spørgsmål Kategori Svar  Point  Indlæg  Dato 
krystaller? Generelt / Fri debat 15 4 20 Sep 2018 19:47
Manglende parforhold Generelt / Fri debat 0 1 12 Sep 2018 22:05
Tekst på Latin Generelt / Fri debat 15 1 10 Sep 2018 13:14
Drømmerydning Generelt / Fri debat 0 1 7 Sep 2018 03:43
88 Generelt / Fri debat 0 2 31 Aug 2018 20:18
har skifter navn pga. nummerol... Generelt / Fri debat 0 1 24 Aug 2018 10:05
Navnelist Generelt / Fri debat 0 0 27 Jul 2018 05:17
Fremtid Generelt / Fri debat 0 2 16 Jul 2018 11:03
Kan jeg nogensinde blive fri f... Generelt / Fri debat 15 13 16 Jul 2018 09:50
Flytning Generelt / Fri debat 0 0 6 Jul 2018 23:12
Transport og farver Generelt / Fri debat 0 1 1 Jul 2018 22:51
Håndlæsning og hårvækst på fin... Generelt / Fri debat 15 2 25 Jun 2018 19:28
numerologi Generelt / Fri debat 0 4 26 Mar 2018 10:49
Skadet Kat Generelt / Fri debat 0 1 25 Mar 2018 15:50
drøm om at tænderne falder ud Generelt / Fri debat 0 0 26 Feb 2018 13:31
Hvid rådyr Generelt / Fri debat 0 0 27 Jan 2018 20:24
bjerg Generelt / Fri debat 0 0 25 Jan 2018 10:47
Drøm om gud Generelt / Fri debat 0 1 22 Jan 2018 21:38
Drøm om gud Generelt / Fri debat 0 1 21 Jan 2018 23:03
rede seng Generelt / Fri debat 0 0 18 Jan 2018 18:28

1-20 af 2105 : [ 1 ] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106