Skip to navigation | Skip to content

Mine data

Profiler

Spørgsmål

Artikler

Adresseliste

Statistik

Besøgende pr. dag
Antal profiler 3881
Online profiler 0
Online gæster 333
Åbne spørgsmål 590
Besvarede spørgsmål 2928

Almanak

Sat, 16. December 2017

Solen i dag

Solopgang:08:27
Solnedgang:15:43

Månen lige nu

Full Moon
herbert
9 Oct 2017 21:50 
Dine erfarringer med forventninger - 15 points

Ny bog er på vej fra mig - emnet er denne gang Forventninger - synes det er temmelig interessant hvorledes vores forventninger styrer hvorledes vi opfatter tingene - her lidt inde i skriveprocessen vil jeg mægtig gerne høre fra jer - enten her eller via min private mail - har du nogle oplevelser med forventninger og hvordan de påvirkede hvad du oplevede?

Alle indlæg er hjertelig velkommne.

Kærlig hilsen
Herbert
herbert
9 Oct 2017 21:55 

Min første bog - Spiritualitet i hverdagen - handler ganske vist om intuition - men oplevelsen, altså hvordan det man forventer en oplevelse skal være kommer jo meget til at påvirke hvorledes oplevelsen så bliver - i morgen skal jeg fx på job. Her er mine forventninger ikke særlig høje! - Men dette er jo nettop med til at gøre mig glad hvis de overgås - kan du følge denne tanke og nogle kommentarer hertil?
fnug
11 Oct 2017 08:39 
FORVENTNINGER

Det var godt nok et stort emne at tage fat på, det kommer da til at tage sin tid, da det kan fører mange andre emner med.

Tænker lidt måske skulle man bare lade være med at ha de her forventninger, til sig selv og andre så kan mange af de ting vi udsættes for sikkert blive lidt nemmere.

For på livets lange vej skuffelserne melder sig

Men ak ja vi forventer (men hvad er det vi forventer)

Nå men bare en tanke
SalAmanda
25 Oct 2017 22:32 
Et interessant emne at tage op. I min dagligdag som læge på et stort hospital ser jeg hver dag mennesker med forventninger. De aller fleste får dem heldigvis opfyldt, store, som små. Men forventninger, hvilken type, og slags de end er, tror jeg bestemt er meget vigtige for os alle at have. og specielt i tilspidsede situationer, kan det være det eneste holdepunkt vi har. Som et fyrtårn langt borte i mørket, kan forventninger være det der holder sammen på os. Jeg er selv vokset op på heden, i det der nu hedder; Nationalpark Thy. Som en lille pige, ude på den store hede, var Lodbjerg fyr min bedste ven om natten. Hvis jeg ikke kunne sove, kunne jeg følge de lange snorlige lyskegler søge ud over havet. Og jeg forestillede mig at lyset hver nat reddede alle søfolkene ude på havet, fra at strande og komme til skade. Jeg havde store forventninger til mit kære fyrtårn om at beskytte os allesammen. Og jeg følte mig så tryg ved at lyset spadserede forbi på tapetet i mit lille værelse. når det stormede der ude i mørket.
herbert
26 Oct 2017 06:29 

Smukt billede med fyrtårnet, tak for det. Her er du omkring at forventninger er gode da de giver håb, hvilket er en dejlig tanke. Det går fremad med skrivningen at bogen. Når jeg har lidt mere styr på ordene, poster jeg et par afsnit her for at høre hvad I synes om det.
Karin Vogel
26 Oct 2017 15:49 
Jeg har en forventning om feedback, når jeg svarer her på siden. Det behøver ikke at være mere end et ’Ok’ eller ’Tak for svar’. Og hvis andre end spørgsmålstageren svarer, er det også helt fint. For måske er der andre end spørgsmålstageren, der har fået noget ud af mit svar. Og så er jeg glad. Men at ignorere mine svar, får mig til at føle mig uvelkommen. Jeg skriver helt sikkert her på siden, fordi jeg har en forventning om at jeg bidrager med noget.

Mine to børn har gået på Steinerskole i hele deres skolegang. Og jeg har altid lagt vægt på, at de tog sig godt af nye klassekammerater. Det er nemlig så vigtigt, at nytilkomne føler sig velkomne. Uanset status. Begge mine børns lærere har set dette som en super fin force. For man kan jo godt få lyst til at lukke sig lidt om hinanden, når man kender hinanden godt.

Og helt mod min forventning, har jeg faktisk følt mig lidt lukket ude på NetSpirit. Skønt det er et spirituelt forum. Jeg har haft forventninger om feedback og imødekommenhed – men udover Herbert og Nana, er der ingen, der har sagt velkommen til mig.
Jeg håber at I, der er aktive på siden, vil svare på dette indlæg. Er det fordi mine svar er helt hen i vejret, at I ikke kommenterer dem, eller er det fordi, I ikke føler, at I kender mig? Hvad er forventningerne til en ny skribent på denne portal? Det vil være interessant at høre!

Og jeg er naturligvis ikke lukket for, at jeg har gjort noget galt. Vil bare gerne høre, hvad det er …
herbert
26 Oct 2017 18:22 

Kære Karin,

Du er Så velkommen på NetSpirit. Vi er Så glade for dig. Det der med feedback fra gæsterne har vi været omkring rigtig mange gange. Vi er også fulde af forundring over den reservation - og ganske enkelt uhøflighed - man undertiden præsenteres for - man har taget sig tid til at svare eller kommentere et eller andet og så bare nanda (spansk for ingenting) - så du er bestemt ikke alene med den følelse. Tak for dig og tak fordi du deltager her på NetSpirit.
Karin Vogel
26 Oct 2017 22:23 
Kære Herbert

Tak for svar – det varmede!

Og som jeg skrev for et par dage siden, ser dit spanske paradis skønt ud. Så håber også, at jeg er velkommen der …
SalAmanda
26 Oct 2017 23:46 
Hej, Karin og herbert
Jeg er selv ganske ny her, og har egentlig slet ikke sat nogen forventninger op, da jeg heller ikke ved hvorledes ting foregår herinde, men der er så meget spændende at læse om, og fordybe sig i, har jeg opdaget. jeg selv har nok haft alt for travlt med uddannelse, til også at have tid til åndelig -spirituel fordybelse ... det kan jeg mærke savnet af, når jeg ser alt det spændende materiale der ligger fremme her.
og tak, herbert, for din søde kommentar. jeg giver, karin ret i, at det varmer, lige at få en tilbagemelding et sted fra, når man har skrevet lidt, så tak.
Prometheus
27 Oct 2017 10:28 
Jo den tanke kan udmærket følges Herbert. Urealistiske forventninger (hvad det så er for nogle) fører vist ofte skuffelser med sig. Høje forventninger kan føre til konkurs. De utålmodige - høje forventninger vi kan have på andres vegne kan hæmme mere end de løser - især for den disse forventninger rammer.

I reglen er det jo klogt at skrue ned for blusset og afbalancere sådan at retten ikke koger over eller brænder på for det mætter ikke de sultne forventninger. Noget skal have lov at simre i tålmodighedens navn for at indfri forventningerne.

Forventninger skal have lov til at gro og udvikle sig før de indfries.
Det var lidt om forventninger.
Kære Karin Vogel.
Respons har jo mange reaktioner og dem der gives med kærlig opmærksomhed er dem vi i forening gror af. disse refleksioner er positive for samhørigheden.
Ud fra den respons jeg kan se du har giver en spørger i forbindelse med en drømmetydning, mener jeg bestemt ikke du har gjort noget galt. Jeg synes også spørger har taget sig tid til at formuler spørgsmålet vedrørende sin drøm og det undrer mig at spørger nu ikke finder tid til tak og evt. lidt kommentar vedrørende dit svar, men der kan jo være gyldig undskyldning til tavsheden, så mist endelig ikke modet du kære.
Og velkommen til dig.

Kære SelAmanda.
Også hjertelig velkommen til dig hede-pige. Synes din fordybelse er en klog disposition.
Ved godt min egen disposition ikke er almen - gudskelov har vi mennesker mange farver i vores fremtoning, men jeg nyder ind imellem et glas rødvin medens maden får lov at simrer færdig til indfrielse af mine smagsløgs forventninger.

God dag til alle. Carpe diem.
Prometheus
27 Oct 2017 10:54 
Hov!
Taste-fejl. Det var jo SalAmanda.
I Danmark har vi vist tre arter af salamandre - måske fire? Synes de er smukke, men hvis jeg må tillade mig at drage en sammenligning, er du bestemt det smukkeste eksemplar jeg har set.
herbert
27 Oct 2017 14:59 
Det er da vist kun dig kære Prometheus der kan sammenligne en pige/kvinde med en fisk og slippe godt fra det - grineren, du er skøn.

Og selvfølgelig Karin V. er du hjertelig velkommen i Spanien. Når jeg er kommet lidt længere med byggeriet poster jeg nogle fotos så man kan følge med hvis lyst på mine andre hjemmesider www.Canillas.org (udlejning af spanske ferieboliger) og www.canillas.es (mit spanske konstruktionsfirma).

RIGTIG GOD VARM SKØN WEEKEND TIL ALLE
Prometheus
27 Oct 2017 15:59 
I sin tid fandt jeg via det kinesiske horoskop her på netspirit, ud af at min hustru er en drage. Det fortalte jeg hende så - men det faldt ikke rigtig i god jord, jeg blev ikke populær med den oplysning!
Et stykke tid efter denne episode, kaldte hun mig en hund. Jeg vidste ikke om hun havde været inde at kigge her på netspirit, for da jeg spurgte hende om det, ville hun ikke A eller B kræfte. Tror hun drillede, men det var faktisk noget frustrerende, indtil jeg vænnede mig til det.

Øhm - Salamandre er altså ikke fisk, de hører til padderne. LAD ENDELIG DET LIGGE! lige i den her forbindelse kære Herbert.

Også god weekend til dig.
Karin Vogel
27 Oct 2017 17:00 
Det er så fint, det du skriver SalAmanda. Du har den helt rette indstilling som ny på sitet. Når man går ind i et nyt lokale, er det vigtigt at stikke en finger i jorden, før man bliver skuffet over, at ens forventninger ikke bliver opfyldt. Og super fint at du nævner det gratis slaraffenland af tilbud, der er på NetSpirit. Det sætter jeg også stor pris på.

Tak for velkomsthilsenen Prometheus. Og ja, gryden kogte vist lidt over i går. Men det skyldes nok, at den startede med at koge for et par år siden, hvor jeg tydede adskillige drømme uden at få feedback. Og vist også deltog i et par andre debatter, hvor jeg følte en smule reservation over for mig.

Men altså, jeg synes jo det er skægt at tyde drømme, og jeg gør det gerne gratis. Jeg ville ønske (dette er ikke en forventning), at jeg kunne finde et sted, hvor man kunne diskutere tydningerne. Jeg vil mægtig gerne have et forum med andre drømmetydere, hvor vi inspirerer og hjælper hinanden. Da jeg var i starten af 20’erne (for ca. 25 år siden), uddannede jeg mig til astrolog. Det har aldrig været svært for mig at finde steder på nettet, hvor man diskuterede astrologi og tydninger. Er der mon nogen af jer, der ved, om der findes steder på nettet, hvor man kan diskutere drømmetydninger?

Og Herbert, jeg glæder mig til at komme på visit i Spanien engang i fremtiden. Jeg forventer ikke meget – heller ikke underholdning. Synes blot dit tilbud lød så skønt!
Prometheus
27 Oct 2017 22:21 
Kære Karin Vogel.
Håber ikke du opfatter mit skriv om forventninger som nogen kritik rettet mod dig, for det var bestemt ikke hensigten. Det var en reflektion på Herberts indslag om emnet, som jeg ser på en del reflektioner rent alment. Jeg havde ikke tanke på overophedning i retning af din reflektion på manglende respons, for en sådan reflektion kender jeg godt fra mig selv, men ind imellem er det altså bare sådan.
monjen
28 Oct 2017 13:21 
Hej karin og velkommen herinde,
Jeg er ked af du ikke har følt dig velkommen her eller lukket ude her for det er bestemt ikke meningen
Måske skal vi oprette en velkommen tråd til nye der kommer så man ikke føler sig overset
Jeg har når jeg skriver noget her et håb om nogen giver indput til mit indlæg men ingen forventning.
Men når jeg skriver et svar til en så har jeg også en forventning om de som du skriver giver bare et lille ok ..tak . men rigtig mange eks når en gæst spørger høre man intet
Men de kan jo læse svar uden at være logget ind og så er der nok mange der ikke føler
de behøver give et lille bitte tak
Prometheus
28 Oct 2017 16:20 
Karin Vogel.

Ved ikke hvad den reservation for et par år siden går ud på Karin Vogel. Om det du oplevede skal tages op til debat, er op til dig.
Du skriver om manglende respons, men om der er andre forhold der skal tages op til revision, angående reservationen må du i så tilfælde gerne tydeliggøre. Hentydninger fører så let til de særeste konklusioner, så enten lader man dem ligge eller søger at tydeliggøre hvad det drejer sig om.

Synes det er dejligt du er her, så vær ikke bange for at være oprigtig.
Karin Vogel
28 Oct 2017 17:49 
Tak for jeres svar. Nu føler jeg mig meget velkommen!

Jeg er som skrevet ikke helt ny – har bare ikke skrevet herinde i et par år. Det er jo sjovest at føle, at man er med i et fællesskab, når man er aktiv på en side. Og da min hovedinteresse er drømmetydning, har mine svar ofte flagret i vinden. Og med hensyn til de andre debatter Prometheus, husker jeg dem ikke tydeligt. Min følelse var blot, at jeg ikke blev lukket ind. (Måske en forhastet konklusion). Men jeg husker dog en drøm, vi begge tydede. Først mig, så dig – og der følte jeg, du ignorerede mig en smule. På det tidspunkt ville jeg nok have sat pris på en velkomsthilsen, et par ord omkring min tydning, men at du så drømmen på en anden måde. Drømmeren gav os dog begge et super fint svar, som blødte situationen op.

Og jeg synes selv, at gryden kogte lidt over forleden dag. Men jeg har tænkt lidt over det. Drømme er jo meget private – og mange har måske ikke lyst til at involvere sig i en tydning, der er offentlig. Det kan jeg faktisk godt forstå. Og mon ikke tydningerne alligevel giver stof til eftertanke for drømmerne? Vi hører bare ikke om det.

Men jeg synes stadig, det vil være sjovt at høre andres tydninger af sammen drøm. Så den næste, der sender en drøm ind, vil jeg gerne prøve at tyde så godt jeg kan, med de informationer, der er sendt ind. Og så vil jeg opfordre alle andre drømmetydere til at gøre det samme. Mon ikke vi vil kunne få en interessant debat? Og måske lyder dette lidt selvmodsigende. Men forskellen fra dengang og nu er, at jeg nu føler mig som en del af et fællesskab.
monjen
28 Oct 2017 18:04 
En fin tråd den her
Og alle har kommet med gode svar
Også velkommen til dig Salamanda
Ja som Herbert skriver har vi haft en tråd oppe om manglende "lyst"til at give et lille svar tilbage..
Så godt gået folkens hihi
Ville ønske jeg var lige så god til at formulerer gode svar og indlæg
Karin Vogel
28 Oct 2017 19:42 
Dine indlæg betyder meget for mig, Monjen. Jeg opfatter dem som svar direkte fra hjertet.
monjen
28 Oct 2017 19:44 
Tak Karin
Det gør de også
Karin Vogel
29 Oct 2017 13:38 
Jeg har lyst til at sige til dig Prometheus, at jeg nu har det helt anderledes og blev super glad for dine svar. Blev faktisk også glad for, at du ikke hentydede til min opførsel, da du skrev om gryder, der kan koge over. Og glad for, du skrev, at du selv kendte til frustrationen ved manglende feedback.
monjen
29 Oct 2017 14:17 
Jeg kan godt følge dine tanker om forventninger Herbert
Men tit er dårlige forventninger jo tit noget der ikke bliver til noget
og så har man ( som tror det var Møllehave der skrev om det)
Taget en dårlig forventning / skuffelse på forskud ..
Man kan lige så godt prøve at forvente det bedste og så blive skuffet hvis det går i fisk
jeg har i en del år prøvet at forvente det bedste til eks arbejde Møder osv
Det er ikke så nemt men det kan godt lade sig gøre
Godt emne Herbert
Prometheus
29 Oct 2017 16:52 
Kære Karin Vogel.
Glæder mig at glæde dig. Det gør mig ondt hvis jeg har bevirket, at du har følt dig forfordelt eller ignoreret, og undskylder hvis jeg har klokket i det, hvad der sikkert kan være tilfældet, da jeg bestemt ikke er fejlfri, men har jeg fejlet var det ikke bevidst. Du er ligeså vigtig i fællesskabet som alle andre.

Jeg vil nok ikke betegne drømmetydning som værende sjovt, men det gør vel ikke noget, om det er det, så jeg overlader gerne til dig og andre at forenes om tydning af indkomne spørgsmål vedr. drømme der kan give modtageren noget stof til eftertanke.
Lykke til Karin.

Kære monjen.
Dine indlæg vil altid være velkomne og gode, da de kommer fra dit hjerte, er lykkelig over at se det udtrykke sig, ind imellem er sådanne udtryk sjældne så åben trygt dit hjertekammer for os.

Prometheus
30 Oct 2017 13:57 
Pessimisten forventer ganske enkelt ikke som optimisten, og det kan de diskutere om i lang tid.

Tidligere spørgsmål Kategori Svar  Point  Indlæg  Dato 
Røgelse, erfaringer? Generelt / Fri debat 0 5 11 Dec 2017 17:41
Livssituation. Generelt / Fri debat 0 0 4 Dec 2017 12:42
Juletilbud: malerier til DIG. Generelt / Fri debat 15 0 1 Dec 2017 22:44
Kureret for kræft Generelt / Fri debat 15 2 30 Nov 2017 20:51
Send en kunstnerisk julehilsen... Generelt / Fri debat 15 1 30 Nov 2017 20:44
Reklame for Inger Werneby Generelt / Fri debat 15 2 30 Oct 2017 17:24
JULEEVENTYR Generelt / Fri debat 15 14 27 Oct 2017 17:47
Krystalhealing uddannelse søge... Generelt / Fri debat 15 0 22 Oct 2017 06:57
Erfaringer fra modtagere af kr... Generelt / Fri debat 15 0 22 Oct 2017 06:54
Dine erfarringer med forventni... Generelt / Fri debat 15 24 9 Oct 2017 21:50
tak for fødseldagshilsner i da... Generelt / Fri debat 15 3 28 Sep 2017 18:51
Bare en bemærkning Generelt / Fri debat 200 5 26 Sep 2017 17:46
Spanien og jer! Generelt / Fri debat 15 1 24 Sep 2017 20:29
Skubbet ud foran et tog Generelt / Fri debat 0 0 20 Sep 2017 14:48
MCTD og ayurveda Generelt / Fri debat 0 0 19 Sep 2017 15:47
hvor bliver det omtalte gratis... Generelt / Fri debat 0 2 12 Sep 2017 23:35
drømmer om min datter/søster, Generelt / Fri debat 0 0 8 Sep 2017 18:45
Tro??? Generelt / Fri debat 15 24 3 Sep 2017 20:55
spørgsmål ang automatskrift ? Generelt / Fri debat 15 0 31 Aug 2017 15:13
Spørgsmål fra gæster Generelt / Fri debat 15 6 22 Aug 2017 10:47

1-20 af 2086 : [ 1 ] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105